Others

Meh le follow...

Thursday, July 17, 2014

Ziana Zain pun dah bertudung. Anda bila lagi???

Semenjak dua menjak ini entry Gempar.. Ziana Zain hantar anak ke sekolah agama tetiba pulak menjadi entry paling pemes dalam blog aku ni. Ini mungkin gara-gara berita hot panas meletup akak Ziana kita dah bertudung litup sekarang ni.

See!!! Tak sangka apa yang aku cakap dalam entry yang dulu tu menjadi kenyataan. Siapa tahu anak sulung kak Ziana tu menjadi pendorong kepada emaknya tu untuk bertudung.

Hidayah tu milik Allah. Kalau dia nak bagi tak kira siapa. Sama-samalah kita mendoakan agar kak Ziana kekal bertudung sampai bila-bila dan semoga ramai lagi artis-artis dekat Malaysia ni yang akan berhijrah seperti beliau.

Cuma aku nak tergelak baca komen salah seorang pembaca di sebuah blog. Katanya dia risau kalau-kalau golongan adik-adik dan fondan-fondan di luar sana yang terlalu obses pada kak Ziana akan turut bertudung gara-gara penangan hijrah beliau. Mati lerrr noks!!! Itu hijrah songsang namanya.. kikiki…


Aku kata:
“Hidayah tu sebenarnya dah lama datang kepada kita. Kuncinya adalah pada diri kita sendiri sama ada nak atau tidak menerima hidayah tersebut.”

Thursday, July 10, 2014

Senyum aje.. :)

Hidupku biasa-biasa sahaja. Tak ada apa yang perlu dicerita. Tiada pelangi indah. Tiada kanvas ceria. Tiada sketsa bahagia.

Meniti hari-hari yang suram dan kelam. Aku sudah biasa. Selesa dengan kepompong sendiri? Mungkin.

Namun, diri tetap berharap. Moga ada bahagia di hari mendatang.


Thursday, June 26, 2014

Ahlan wasahlan ya Ramadhan...

Alhamdulillah.. Bertemu juga kita dengan Ramadhan yang dirindui. Ramadhan kali ni terasa lebih hebat lagi cabarannya untuk aku beramal ibadat dan memanfaatkan peluang yang diberikan Allah ini. Moga diberikan kekuatan untuk sentiasa istiqamah dalam beribadat pada bulan ini.. Ahlan wasahlan ya Ramadhan..



Sunday, June 22, 2014

Hakikat bahagia

Hakikat bahagia tu sebenarnya datang daripada mana?
Daripada wang ringgit ke?
Daripada pangkat dan darjat ke?
Ke daripada cinta?

Tanpa kerja gaji ribu raban pun boleh bahagia apa.
Walau tak ada kekasih pun manusia boleh bahagia apa..
Sebab bukan ke sumber kebahagiaan tu datangnya dari Tuhan?

Hakikat bahagia tu sebenarnya datang daripada Dia..
Hidup dengan berTuhan, maka bahagialah..
Hidup dengan membelakangkan Tuhan, maka deritalah...


Thursday, June 19, 2014

Zaman sekolah rendah

Tempat bermain lagikan dikenang. Inikan pula tempat belajar. Rindu zaman kecik-kecik dulu. Dari rumah jalan kaki pergi sekolah.. Sekolah depan rumah je pun..

Sejak habis darjah 6, dah tak pernah jejak lagi dah sekolah ni..
Comel tak saya..? Darjah 3 waktu nie.. Lihatlah kasut ku yang berlobang itu. Time ni tak kisah langsung pasal saham jatuh depan awek-awek ke.. Sempoi je bawak pakai gi sekolah. Hahaha..
Related Posts with Thumbnails