Others

Meh le follow...

Thursday, January 3, 2013

Kisah malam tahun baru.. Insiden bersama Wan Zack Haikal

Alhamdulillah, aku berkesempatan menyambut tahun baru di Dataran Shah Alam dengan beberapa orang member. Tak nak cerita lebih-lebih. Rasanya semua orang pun dah tau kot tentang kehangatan sambutan tahun baru di Dataran Shah Alam. Masyaallah, rasa tenang je berada kat sana.

Antara insiden yang menarik masa kat sini ialah, lepas abis solat Maghrib berjemaah ada seorang mamat ni datang dekat kitorang nak pinjam sejadah. Mungkin dia lambat sampai, so tak sempat solat jemaah sama-sama. Kitorang tanpa banyak soal pun bagi la.

Sedang dia bersolat, kitorang pun borak-borak la. Tiba-tiba terkeluar cerita Wan Zack Haikal. Borak-borak kosong je sebab ada member tanya Wan Zack Haikal ada datang ke.. Konon nak tengok Wan Zack Haikal la apa la.. Aku pun gurau lah macam ni.

"Tetiba Wan Zack yang semayang sebelah kita ni kan? Wahh, mesti bangga giler kan.." Cehh, konon-konon membayangkan impian yang tak pasti.

Habis mamat  tu bersolat, dia pun pulangkan balik sejadah. Sambil tersenyum manis dia bersalam dengan kitorang berempat. Siyes, sangat bersopan santun. Perggghh, aku cite dah macam syok kat dia pulak. Hahah..

Bernasib baik dapat duduk depan...
Lepas dia belah, diri berdiri la tak jauh dari kitorang dekat satu sudut kawasan tu. Tetiba ada sorang member aku cakap,

"Eh, muka dia macam Wan Zack la".

 "Eh, tak lah. Lain je muka. Klo Wan Zack, mesti ada pengawal ke apa ke.. Ini tak, berdiri terkebil-kebil sorang-sorang. Macam tak de orang nak layan je." Kitorang semua tak percaya yang tu Wan Zack.

"Eh, ye ke? Entah. Salah orang kot."

Time tu mata kitorang berempat memang terus tuju kat mamat yang tengah berdiri tu. Duk belek-belek muka dia dari jauh.

"Kau tak payah nak mimpi sangat la Wan Zack yang semayang sebelah kita tadi. Wan Zack je kot. Bukan pemes mana pun."

Sedang kitorang asyik bergaduh-gaduh memastikan kebenaran yang itu adalah Wan Zack. Tiba-tiba ada seorang pengunjung ni pergi kat mamat tu dan bergambar bersama-sama. Kemudian datang beberapa orang duk borak-borak dengan dia.

Kalau dia tak ensem, agak-agak boleh pemes tak? Ermm..
"Haa, kau tengok tu. Kalau bukan Wan Zack, kenapa ada orang nak bergambar dengan dia."

"Lahh, memang Wan Zack ke. Adoii, kenapa la kita tak perasan dari tadi."

"Itulah, kalau tak dah lama aku ajak bergambar sekali."

"Mana la aku nak perasan. Dalam kepala otak aku ni membayangkan yang Wan Zazk datang pakai baju jersi je. Tak sangka pulak dia datang pakai jubah. Hoho.."

"Apa lagi. Jom la bergambar dengan dia."

"Tak nah ahh.. Kau gila apa. Malu kot. Dah macam apa je. Tadi bukan main lagi kita buat bodoh dengan dia. Ni tiba-tiba sibuk nak bergambar bagai."

"Dah tu, tadi mana la kita tau yang tu Wan Zack."

"Alah, Wan Zack je pun. Dah dah kita lupakan. Meh kita cerita pasal Abby Abadi pulak."

"Waaa, tak pelah. Sejadah yang Wan Zack pakai ni akan jadi kenangan." Kata sorang member aku sambil mencium-cium sejadah dia macam budak kecik rindu kat ayah dia yang dah tak de, pastu duk cium-cium kain pelikat.

"Iye lah. Balik ni kau frame sejadah ni elok-elok tak payah basuh."

Sejadah inilah yang dikatakan kononnya telah digunakan oleh Wan Zack
Adooiii, kitorang bukannya minat sangat pun kat Wan Zack nie..  Tetapi entah kenapa, insiden tu membuatkan kitorang jadi macam minat pulak kat dia.. Hoho.. Mungkin sebab sikap dia yang humble dan sopan santun tu kot.. Bukan minat pun, tapi respect..

Time dia naik stage untuk program santai bersama Ustaz Azhar Idrus, lagi la terserlah sikap sopan santun dan pemalu dia tu. Siyes, harap muka je macho tapi pemalu bukan main. Suara nak tak nak je keluar. Pastu, sepatah ustaz tanya sepatah dia jawab.

Tapi yang boleh aku katakan. Memang itulah diri dia. Aku rasa dia tak berlakon pun. Memang jujur apa yang dia perlihatkan di hadapan semua orang tu. Aku respect giler. Tak macam sesetengah artis dan pemain bola yang baru nak pemes tapi berlagak bukan main...

Boleh nampak kot muka nervous dan takut dia masa kat stage... Hahah
Wokey, the next entry aku cerita pulak pasal insiden kat Masjid Negeri pulak. K bay.. 

7 comments:

  1. peh dpt jumpe wan zack haikal.....jeles2...

    mtk no tel x tok akk???? ahhahahahahha

    wan zack haikal 2 lbh kureng cm awk gak r..pemalu :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi kak.. nak no tepon nk wat adik angkat ke pakwe angkat? hehe.. ingatkan akak nak kata muka yg lebih kurg.. rupanya tang pemalu tu.. baru nk perasan skit.. haha..

      Delete
  2. Replies
    1. mane nk jumpanya.. beratus ribu yg dtg.. tak ckap nk pegi...

      Delete
    2. hahaha... dok kat kiri pentas...

      Delete
  3. hehehe
    senyum2 jer aku baca
    :-)

    ReplyDelete
  4. Apasal kau senyum2? Mesti kau gelakkan entry aku yg tah apa2 ni kan? haha...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails