Others

Meh le follow...

Friday, December 23, 2011

Entri lawak jenaka penghilang stress dikala duka lara


Tajuk entry aku kali nie agak kelam-kabut sikit bunyi dia. Hal ini disebabkan aku telah menjadi sasau kerana busy membuat assignment selama satu minggu nie tanpa henti-henti. Kau bayangkan, aku terpaksa menghadapi 6 assigment yang perlu dihantar serentak pada minggu nie, 2 test, dan 1 presentation.
Akibatnya, aku telah berjaga siang dan malam untuk membuat assignment sambil menangis terbahak-bahak. Aku tidaklah membuat kerja last minit, tapi masalahnya time last minitlah idea mencurah-curah jatuh ke ladang gandum...
Dan hari ini, segala-galanya dah settle. Aku boleh bernafas dengan lega sambil menari poco-poco. Jadi, aku nak share satu cerita yang best yang boleh membuatkan kau ketawa mendayu-dayu...
Sila-sila baca. Jangan malu-malu.....   
****************
  Comel sungguh gambar ini.... ;-)

Pengakuan daripada seorang hamba Allah :
Aku baru berkahwin setahun yang lepas dan duduk dengan isteri aku. Kami duduk berdua sahaja sebab belum dikurniakan anak. Aku ni ada satu kegemaran, iaitu makan telur rebus. Aku pun tak tahu kenapa aku suka makan telur rebus, sedap agaknya.
Sebelum aku kahwin, aku memang gila telur rebus. Pagi petang siang malam makan telur rebus. Tapi semenjak aku kahwin ni aku terpaksa berkorbanlah, iaitu dengan meninggalkan tabiat aku ini. Lama juga aku dah tak pekena telur rebus ni sebab orang rumah aku masak sedap-sedap.. so aku dah tak kisah lagilah..
Ceritanya begini, bulan lepas masa aku balik kerja, tiba-tiba kereta aku rosak.. aku pun telefon bini aku dan kata aku balik lambat sebab kena menapak. Sebab lapar aku pun singgah satu kedai makan tu... ada telur rebus lah.. aku pun makan nasi dengan telur rebus.. lepas tu aku order telur rebus lebih lagi untuk diratah. 
Sebelum balik aku bungkus lagi 10 biji telur rebus untuk makan sambil berjalan balik nanti. Tiba jekat rumah aku rasa amatlah kenyang.. maklumlah balas dendam sebab lama tak pekena telur rebus. Sebelum aku masuk ke rumah, isteri aku tiba-tiba cakap dia ada 'surprise' untuk aku malam ni. Dia suruh aku tutup mata dengan kain hitam yang diikat kemas dibelakang kepalaku. Dan dipimpinnya aku sampai ke meja makan.

Aku duduk dikerusi dan isteriku pesan jangan cuba buka. Aku nak pergi toilet sebab perutku mula buat hal, tapi malaslah nak spoilkan 'surprise' isteriku ini. Aku pun tahan ler... Tetiba telefon berbunyi, isteriku pergi mengangkatnya.
Apa lagi ada chance aku pun melepaskan kentut yang ditahan sekian lama.. Fuuuuhhh lega rasanya... bau boleh tahan... maklumler berapa biji telur ntah aku bedal tadi... Alamak.. ada lagi satu la.. aku pun angkat sebelah punggung dan lepaskan satu das lagi.. bunyinya PROOOTTT...!!! .. fuh bau jangan cakap beb.. aku pun tak tahan bau dia... aku kipas pakai tangan angin dia kasi kurang sikit bau dia... adalah macam bau telur tembelang sikit.. Tetiba aku dengar bunyi telefon berdering lagi... hai lamanya tunggu isteri aku ni, aku tak sabar lagi ni nak tahu surprise dia ni. 
Aku terasa ada lagilah, kali ni memang aku rasa power punyalah.. aku kumpul dulu kasi padu.. lepastu aku bangun, tonggeng sikit dan lepaskan angin taufan tu... PRRROOOOOTTTTTTTT....!!!!!!!!!!... fuhh lega... bergegar sikit meja makan dibuatnya... peh tak tahan aku bau dia power gila.. aku tutup hidung aku.. aku rasa bau dia ada sikit-sikit macam bangkai la.. mau mati bunga atas meja makan aku ni.. sambil tu aku sebut 'ahhhh.... lega...'. Adalah dekat 5 minit baru bau bangkai tu hilang..  
Lepas tu isteri aku kembali dan minta maaf sebab lambat.. lalu dia kata 'SURPRISE!! HAPPY BIRTHDAY!!' dan suruh aku buka kain penutup mata aku.. laaa birthday aku hari ni le... camne boleh lupa ni.. Aku buka le kain penutup mata aku.. mulutku terus melopong... ALAMAK..!!!
Benda pertama aku lihat.. muka merah padam pak mertua aku, mak mertua aku, adik ipar aku dua orang, duduk keliling meja makan. Bos aku dengan jiran sebelah rumah aku pun ada..! jadi aku pun nak cover malu, aku tanya la kat pak mertua aku.. 'dah lama ke pak sampai?'.. Dan pak mertua aku pun jawab.. 'Dah lama. Sebelum kentut pertama lagi!!'
Kah kah kah... Gelaklah! Gelaklah!!!!!  

10 comments:

  1. ahahhahaha.... jgn dibuat lh ye =)

    ReplyDelete
  2. hahahahha.
    memg gelak abes laaa
    walaupn da pernah bce b4 ni..
    inilaa penangan telur.. hehe

    ReplyDelete
  3. cite ni zaman 90an tp masih buat aku gelak..

    ReplyDelete
  4. ekekek saboor je lah dik wehhh ! :)

    ReplyDelete
  5. haha terbak.. adoilaa malu sih..


    #nape xberani nak bela cat..

    ReplyDelete
  6. hahaha..
    sengal...
    ni cite rekaan je kan? bukan cite benar kan?
    sebab hehehe..lawak seyh..

    ReplyDelete
  7. pegi la tandas kalau nak melepas pun . perangai tak senonoh . kan dah segan tahap nak terjun bangunan .. kalau aku dah lama terjun bangunan . hahaha .

    ReplyDelete
  8. Hahahahahaha! Napelah bos sgale bapak mak mentua tu tak ketawa dlu? Kahkahkah!!!

    ReplyDelete
  9. ni btul2 klaka ni..kalau betul2 jadi taktau la nak ltak muke kat mane..hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails