Others

Meh le follow...

Wednesday, November 13, 2013

Akhirnya aku grad!


Assalamualaikum.. Alhamdulillah aku dah pun menamatkan pengajian peringkat ijazah dengan jayanya.. Berikut dikongsikan beberapa keping gambar masa hari konvokesyen aku dekat UiTM Shah Alam.

Silalah mencuci mata melihat gambar-gambar ini kerana pada hari kejadian aku perasan sangat ensem, macho, smart dan bergaya dengan busana jubah konvo yang sangat elegen itu. Kau orang yang belum lagi merasai pengalaman konvo haruslah merasa jeles dengan aku. Konvo time tadika tu tak dikira kerana ia tidak diiktiraf oleh UNESCO dan PBB.. Hehe..

Akhir kata, doakanlah semoga aku dimurahkan rezeki cepat-cepat mendapat pekerjaan yang memenuhi selera dan jiwa aku. K bay...

Membuat onar di dalam dewan sambil menunggu majlis berakhir.

Bersama keluarga tersayang.

Bersama rakan se'assignment' ku, Fikri.. Untuk makluman, beliau tidaklah kudung seperti di dalam gambar. Aku pun heran macam mana tiba-tiba tangan dia boleh hilang.

Haruslah perasan kacak di hari yang bahagia ini. Hehe..
Aku kata:
"Segulung ijazah bukanlah alat sebenar untuk mencapai matlamat hidup."

10 comments:

  1. Tahniah sahabatku. Kenapa tak ajak pergi berkonvo...?

    ReplyDelete
  2. Thanks.. konvo hari Isnin.. tak mau ganggu org bekerja.. hehe..

    ReplyDelete
  3. akhir nye :) proud to be ur senior,... ahahahha tbe2.......

    ReplyDelete
  4. yup senior.. mohon tunjuk ajar... hehe..

    ReplyDelete
  5. statement ni yang menarik perhatian sol compared than others.. bhahaha..

    Aku kata:
    "Segulung ijazah bukanlah alat sebenar untuk mencapai matlamat hidup"

    jadi, just nak tau jela alat yang sebenar dy ap ek? huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. This is my personal opinion je.. Konsep matlamat hidup ni sebenarnya luas. Terpulang ikut definisi masing2.. Ada yg matlamat hidupnya nak jadi kaya.. Ada yg matlamat hidupnya nak cari redha Allah semata2.. So, alat yg digunakan utk capai matlamat2 ni jugak berbeza2.. Kalau nk jadi kaya, alatnya adalah usaha, doa & tawakal. Hakikatnya kaya tu Allah yg bagi.. bukannya pada ijazah yg kita miliki tu. Utk cari redha Allah, alatnya adalah al-quran dan as-sunnah.. selami & hayati kedua2 nya.. :)

      Delete
  6. ok. macam mana pulak konsep kuning telur dengan putih telur? sama ke dgn alat dan matlamat yg dicadangkan atas ni? heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. konsep kuning telur dgn putih telur? ngee.. ingat2 lupa.. kena ikut ISK balik nih.. hehe..

      Delete
  7. wajib ikut balik ISK demi ummah masa kini. moga mendapat pencerahan dan kefahaman yg sebenar. heeee

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails