Others

Meh le follow...

Thursday, November 28, 2013

Debat parlimen serupa budak tadika

Assalamualaikum salam satu Malaysia katanya.. Malaysia memang ada satu je pun dekat dunia nie.. Huhu

Kali ni aku nak bebel pasal parlimen. Aku nak bagitahu yang sebenarnya aku dah naik meluat tengok perbahasan dekat parlimen yang serupa budak tadika tengah bergaduh.

Pak cik-pak cik YB dan atuk-atuk YB semua tak malu ke bergaduh serupa tu dekat parlimen dengan disaksikan seluruh rakyat jelata?



Pada aku la, budak sekolah lagi beradab dalam berbahas banding dengan encik-encik YB dekat parlimen tu.

Come on lah! Kata kepimpinan melalui teladan. Patutnya pemimpin kenalah tunjuk contoh yang terbaik untuk rakyat. Tak kisahlah dari parti mana sekalipun. Bagi aku dua-dua sama je.

Macamlah dia orang tak tau yang dia orang tu tengah ditonton oleh jutaan orang dekat TV. Kalau tak pun, mesti punyalah ada budak-budak sekolah yang tengah buat lawatan sambil belajar dekat situ menyaksikan pemimpin-pemimpin mereka berbahas.


Tak malu ke bila budak-budak sekolah tu balik dan bila mak bapak dia orang tanya apa yang dia orang dapat daripada lawatan tu, dia orang akan cakap macam ni,

"Oh abah, hari ni adik belajar cara-cara bergaduh dengan betul."

"Hari ni orang belajar macam mana cara nak malukan orang depan orang ramai."

"Lawatan hari ni sangat bermakna sebab saya dapat saksikan YB-YB bertekak dan berperang mulut."

"Tak sangka rupa-rupanya dalam parlimen pun ada sketsa."



Tak mau cerita lebih-lebih. Nanti kena dakwa pulak! Huhu..
Ada mata lihat, ada telinga dengar, ada otak fikir. Lu orang fikirlah sendiri yerrr..

-Coretan hati dari rakyat marhaen-

4 comments:

  1. Diorang tengak uji bakat Maharaja Lawak tu...

    Siap ada drama koyak kertas lagi...

    ReplyDelete
  2. point atas2 tu x nak komen sgt. ^_^
    tp ayat last tu,
    "coretan hati dri rakyat marhaen"
    like!

    ReplyDelete
    Replies
    1. rakyat pun ada hati & prasaan jgak tau.. hehe..

      Delete

Related Posts with Thumbnails