Others

Meh le follow...

Monday, July 27, 2015

Bila kita sorang-sorang

Bila kita sorang-sorang, apa yang akan kita buat? Dan apa yang akan kita ingat?

Orang kata, bila kita sorang-sorang tulah yang jadi cerminan sikap kita yang sebenar. Biasanya depan orang kita akan bajet-bajet alim, jadi hipokrit antara sedar dengan tidak untuk menunjukkan yang kita baik dan nampak sempurna depan orang ramai.

Tapi bila kita sorang-sorang, kita akan menyerlahkan sikap sebenar diri sendiri. Contoh, kita akan duduk mengangkang atau dengan lain-lain gaya bebas yang bila orang tengok akan buat mereka geleng kepala.

Atau kita akan makan gaya 10 tahun tak jumpa makanan atau macam tak pernah jumpa makanan. Gadis-gadis yang konon makan sikit nak jaga badan dan nak control ayu tu boleh habis 3 pinggan nasi bila makan sorang-sorang. Haha..

Atau akan ada syaitan-syaitan durjana yang akan ajak kita buat benda-benda mungkir yang kita takkan buat bila depan orang ramai. Benda-benda mungkar ni banyak so paham-paham sendirilah ye.

Bila sorang-sorang jugaklah kita biasanya akan layan hobi-hobi luar alam kita yang bila orang lain tahu mungkin akan jadi bahan gelak, ejekan, mahupun umpatan.

Contoh, budak-budak yg nampak alim yang minat anime atau layan fb aweks2, lelaki yang minat baca novel, perempuan ala-ala gadis Melayu terakhir & ustazah pilihan yang layan Linkin Park dan muzik-muzik Metal yang seangkatan dengannya. (Jangan kata tak ada, ada je..). Atau abang-abang Macho yang layan Drama Korea dan K-POP.. Auuu... Haha..

Dan apa yang biasanya kita akan ingat dan akan fikir bila sorang-sorang? 


Aku kata:
Berapa ramai yang ingat Tuhan tatkala bersendiri???

1 comment:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails