Others

Meh le follow...

Tuesday, January 28, 2014

Buat pahala dengan blog

Salam...

Berblog ni perlukan keikhlasan. Kalau tak ikhlas maka jadilah blog bersawang, usang tunggu masa je nak runtuh kalaulah blog itu merupakan sebuah rumah kayu pusaka tinggalan nenek moyang.

Ikhlas tu biasanya orang akan kaitkan dengan pahala. Tapi dalam konteks berblogging ni ada ke pahala?

Pada aku la, pahala tu bukan setakat terhad pada ruang lingkup ibadah yang asas je macam solat dan puasa. Apapun yang kita buat asalkan matlamatnya kerana Allah dan untuk bagi manfaat kepada orang ramai makanya benda tu akan membuahkan pahala. Tak gitu?

Sebabnya seluruh kehidupan kita ni adalah ibadah. Blog jugak boleh kita jadikan medium ibadah dengan cara menulis sesuatu yang memberi manfaat dan boleh mengajak manusia untuk dekat dengan Tuhan. Kan???

Tapi kalau merapu meraban tulis kisah cinta takpun update gosip artis dalam blog ada ke pahala? Errr..

Aku kata:
"Pahala takkan datang bergolek. Kita perlu berkorban untuk mendapatkannya."

3 comments:

  1. Nasib dalam belog kite takde gosip retis. Gosip pasal Abg Reza la pas ni. hiks :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaha.. tunggu sy femes nantilah baru tulis gosip psal sy...

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails