Others

Meh le follow...

Sunday, April 24, 2011

Happy Birthday to aku!


Erm, baru nak jadi orang pertama yang wish birthday untuk diri sendiri. Tapi hajat En. Reza tidak kesampaian. Hari ini (23 April 2011), sedang dalam perjalanan balik ke bilik selepas memerah kepala hotak menjawab exam, tiba-tiba En. Reza dikejutkan dengan sebuah sms yang berbunyi:

“Selamat Harijadi! Nikmati panggilan suara Maxis ke Maxis PERCUMA pada 24-04-11. Ganjaran Hotlink utk pelanggan setia kami. Caj biasa dikenakan utk servis lain,” (Sebijik-sebijik En. Reza taip ni. Gigih kau!)

Laaa.. En. Hotlink rupanya. Buat saspen jew. Alah kau En. Hotlink, konon nak catat rekod jadi orang pertama yang wish la tu. Hampeh! Apapun terima kasih la atas pemberian hadiah ‘special’ kau tu.

************************************

En. Reza, kamu, dia, mereka dan seluruh makhluk dipelosok bumi ini sentiasa ternanti-nanti akan tarikh yang cukup istimewa ini. Ada apa pada hari jadi? Satu hari yang menandakan kau telah semakin tua dan semakin hampir kepada kematian. Engkau meraikan hari yang menambahkan bilangan usiamu tetapi semakin memendekkan jumlah hari dalam hidupmu.

Bila tiba ulang tahun kelahiran kita, kita terlalu asyik meraikan ‘kelahiran’ diri sendiri sehingga kita terlupa untuk mengenang jasa insan yang telah bersusah payah melahirkan kita ke dunia ini. Pernah ke kita ucapkan terima kasih pada ibu atas pengorbanannya yang telah melahirkan kita pada hari ulang tahun kelahiran kita?  

Pada hari ulang tahun kelahiran kita ini, ibulah yang sepatutnya diraikan. Apalah yang boleh dikenangkan pada hari tersebut kerana kita langsung tidak ingat apa-apa. Tetapi hari tersebut memberikan seribu satu kenangan kepada ibu atas segala pengorbanan dan kepayahannya untuk melahirkan kita.

************************************

Terima kasih Tuhan kerana telah mengizinkan aku bernafas sehingga ke hari ini. Terima kasih emak atas susah-payah melahirkan dan membesarkan along sehingga ke hari ini. Tidak lupa juga kepada jasa ayah yang bersusah-payah mencari duit dan mendidik along menjadi insan yang berguna. 

************************************

Hepi Bezday to aku.. Semoga aku panjang umur, murah rezeki, bertambah amal, berjaya dunia & akhirat dan cepat dapat aweks.. Haha.. Semoga Allah mentakdirkan yang terbaik untuk diri ini.

 En. Reza waktu kecik. Comey tak? haha..

6 comments:

  1. hek3.. anak sulong rupanya.. sama lah kita.. once again ! Happy birthdayyyyy !

    ReplyDelete
  2. selamat ulang tahun...
    semoga sentiasa berada dibawah payungan rahmat Allah.. :D

    *belanja la secret recipe! hehee

    ReplyDelete
  3. AliaJustea:
    Hidup anak sulong!! haha.. Thankz ye..

    -hanyaaku-:
    Thankz.. Adoi.. x mampu r.. Tunggulah dah keje nti ye.. hehe..

    ReplyDelete
  4. laa...xde awek lagi rupenye... psst suh abi carik kan. keh3 XD

    gurau je akh, happy belated birthday :)

    ReplyDelete
  5. Muhammad Syahmi:
    X nak sudeh.. haha..

    aNdi.Hanin:
    Thankz kak.. X mau.. nak cari sendiri.. Test tinggi la kak.. huahua..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails