Others

Meh le follow...

Sunday, August 14, 2011

Selamat tinggal seluarku..

Sila fokus pada seluar sahaja. Topik perbincangan kita pada hari ini adalah seluar ye murid-murid. Sila abaikan muka yang hensem tersebut. Muahaha..


Aku sebenarnya telah kehilangan insan yang amat aku sayang iaitu sehelai seluar slack yang sangat smart. Aku pun tak tau kenapa dalam banyak-banyak seluar slack yang aku ada, seluar slack yang dalam gambar nie lah yang paling aku sayang. 

Mungkin seluar slack tersebut telah membuatkan aku kelihatan hensem dari biasa kot. Hohehohehohe. (Sebelum muntah, sila pastikan anda menekan button X pada blog nie. Anda dilarang sama sekali mencemarkan kesucian blog yang masih teruna ini.)

Sampai sekarang, aku masih lagi terbayang-bayang akan kehenseman aku memakai seluar tersebut (aaa..aaa... sila tahan muntah). Tapi malangnya seluar tersebut telah pun meninggalkan aku untuk selama-lamanya.

Setahun yang lalu, masa tengah mengikuti lawatan sambil belajar lawatan akademik bersama kengkawan satu batch dan satu kos, ada la sorang mamat nie merayu-rayu nak pinjam seluar slack aku sebab dia terlupa nak bawak seluar slack. 

Makanya Encik Reza yang baik hati nie pun meminjamkanlah seluar tersebut dengan hati yang separuh iklas. Huahua. Kebetulan bawak lebih.

Tapi si mamat yang tak berapa nak hensem nie tak reti-reti nak pulangkan seluar tu sampai la sekarang. Penat dah mintak tapi macam-macam alasan dia bagi. Tak tau la pulak kalau-kalau dia pun dah jatuh cinta dengan seluar aku tu. Heh heh.

Maka, terpisahlah aku dengan seluar tersayang untuk selama-lamanya sebab aku memang confirm takkan dapat balik dah seluar tu. Aku pun dah abis diploma sekarang nie. Entah bila-bila la aku boleh jumpa dia lagi untuk tuntut hak aku tu. 

Kalau la aku boleh jadi pontianak, setiap malam aku akan ganggu idup dia dengan main cak-cak. Pastu aku akan mengilai laju-laju biar bagi dia terkucil dalam seluar sambil berkata “Pulangkan! Pulangkan seluar aku.” Huahaha. Jahatnya aku.

Aku nie takdelah kejam sangat weh. Aku dah halalkan seluar tu. Tak nak la nanti roh dia tergantung-gantung dekat langit sebab ada hutang yang belum setel. Kepada anda semua yang ada pinjam duit ke, barang ke, sila la pulangkan pada tuannya dengan segera ya. 

Kalau tuan dia tak halalkan, maka jawablah kau dekat akhirat. Jangan main-main weh. Walaupun yang kau pinjam tu cuma seposen. Semuanya akan ditanya sebab ia tetap bukan hak kita.

Ada paham ka????

17 comments:

  1. paham cikgu.. hehe..

    sayang betul kat seluar tuh yer.. hehe

    ReplyDelete
  2. wah roh tergantung2 gituew.

    kalau berhutang dan xmampu bagi/byr balik, x jadi mslh..ATLEAST cakap camnih "aku xmampu nk byr hutang ko...ak nak mintak halal boleh?"

    tak pun

    "aku kenan sgt ngn sluar ko, boleh x ko bgi aku?"

    pastu tuan brg dah kesain sgt, "yela2 amikla"

    kurang2nya xde la tuan brg saket hati sangat barang dah kena paw, utang x reti2 nak byo.

    ikutkan ati nak aje aku tepek muke makhluk bedua yang utang xreti2 nk byo, pastu bt muke buduh je ble dpn.

    saya masih bersabar...bersabar mnutup aib org.

    sori dik, akk tgh geram plak neh.hahaha

    ReplyDelete
  3. ♥misz nana♥:
    Bagus anak muridku.. cikgu bagi 5 bintang.. hehe..

    aNdi.Hanin:
    Haha.. kumen akak telah mmbuatkan sy ketawa tersipu-sipu.. Dah boley jadi entri dah kumen akak nie.. sabar kak ee.. jgn geram2..:-)

    ReplyDelete
  4. OHHOOO.. boleh ea cenggitu..
    beli lah lain..
    :)

    ReplyDelete
  5. tak patut la kawan ko tu...mungkin dia dh hilangkan kot seluar tu...sabar je...ko beli yg baru pastu ko tunjuk kat dia...hehe

    ReplyDelete
  6. Wuahahahaha.. Ni lau wat krgn autobiografi aku sehelai seluar kompem melalak pnanda ketas ujian.. Ahaks~

    ReplyDelete
  7. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
    أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
    ”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
    firestartingautomobil.blogspot.com
    bukandoktorveterinar.blogspot.com
    ~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
    Jom Terjah entry terbaru ??
    tip servis motorsikal kupcai scooter

    tak perrr raya dah nak dekat boleh beli seluar baru.... seluar raya lagi nikmat

    ReplyDelete
  8. hampeh btol mamat tu, seluar org pun die nak buat harta! Huuuu

    ReplyDelete
  9. AliaJustea:
    Ape pulak yg x bleh.. seluar tu dah ade pengganti dah pun.. hihi..

    Jasman:
    Mmg tak patut pun. Agaknye la tu dah hilang.. Tu yg mcm2 alasan keluar.. huhu..

    Liyana Zahim:
    X nah ah buat krgn.. tak mencabar.. nak buat novel 'aku sehelai seluar'.. baru gempak.. heh heh.. ;-)

    Afzainizam:
    W'salam.. haha.. seluar raya mmg nikmat.. terjah blog kamu sat lagi..

    iMBobo:
    Huhu.. dia minat sgt kot dgn seluar tu.. ;-)

    ReplyDelete
  10. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
    أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
    ”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
    firestartingautomobil.blogspot.com
    bukandoktorveterinar.blogspot.com
    ~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
    Jom Terjah entry terbaru ??
    tip servis motorsikal kupcai scooter

    thanks terjah blog aku.... warrggghh masa ku dok asrama dulu lah mmg selalu sangat seluar jeans hilang.... yang dah koyak rabak pun kena kebas.... cehhh kurappp lah sapa yang pakai nanti

    ReplyDelete
  11. haha.. lpe kn laa seluar yg lme tue.. habit nih!

    ReplyDelete
  12. aah..memang ensem la slua ko tu..trus ilang seri wajah ko sebab slua ko jauh lagi ensem..hahaha..sabo je la dik, cube cari jodoh baru kat mane2 shopping complex, try usha2, kalu berkenan, sambar je trus. adios

    ReplyDelete
  13. btol3..hak tetap hak..ttbe fiqah tringat peristiwa dlu..same jgk cm reza..tp hat fiqah nie kain laa bkn sluar..huhu..smpai skrg x dpt2 ag kain tu wlupun skrg fiqah dh 2 tahun tggaikan skolah..

    ReplyDelete
  14. mak ai..kejam sungguh kawan kau. agak2 la dah pinjam retilah pulangkan balik ye dok. isk3.

    ReplyDelete
  15. jahat doe kawan kau tuh..mai sini cheq lempng dy..

    ReplyDelete
  16. Afzainizam:
    Haha.. Biorkan dia berkurap. Aku pun x paham apsal la diorang ni suka sgt rembat2 harta org..

    Cik Ct:
    X bleh lupa, smpai skrg masih2 terbayang-bayang saat2 indah dgn seluar tu.. hehe..

    KumbangDesa:
    Wah wah kau.. Aku lagi ensem la dari seluar tu.. Erm, skrg nie seluar tu dah ade pengganti pun..

    Fiqah Alias:
    Walaupun hanya sehelai kain, ia tetap bermakna dlm idup kita.. kan.. hehe

    hanaahmad:
    entah nye.. rasa nak sekeh2 je kepala dia..

    syrupmasin:
    Lempang je laju2.. Kasi pengajaran sikit.. hoho..

    ReplyDelete
  17. hahhaha...wt gelak je bce entry ni..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails