Others

Meh le follow...

Sunday, April 15, 2012

Lagu tema drama Vanilla Coklat adalah lagu ketuhanan...

Assalamualaikum... Baru-baru ni, aku baru wat satu program dengan kelab aku kat UiTM Puncak Perdana. Program ni kitorang bagi nama "Malam Vanilla Coklat'. Saje bagi nama gempak sikit untuk tarik orang datang. Masa nak cari bahan untuk program nie, tetiba aku terjumpa video lagu tema drama Vanilla Coklat tu.

Rupa-rupanya lagu tu adalah lagu keTuhanan. Serius aku tak tau. Dan aku rasa maybe antara korang pun mesti ada yang tak tau jugak kan.. Tak caya, meh tengok video bawah nie..


Penerang Hati – 6ixth Sense feat Saujana
Mencinta Mu tenangkan jiwaku
Merindu Mu hatiku selalu
Hanya diri Mu satu cintaku

Tak akan mampu ku jauh dari Mu
Satu nafas ku harap Kau ada
Hanya pada Mu Tuhan ku rayu

Ku akan mencinta Mu
Selalu merindu Mu seluruh jiwaku
Kau terangi aku

Engkau penjaga hatiku
Pendamping jiwaku
Cerahkan cintaku
Cinta yang abadi

Jangan pernah kau menjauh

Erm, rasa macam tak sesuai lagu mengenai cinta seorang hamba kepada Tuhannya ini disalah gunakan sebagai lagu tema untuk drama tentang cinta sesama manusia tu..

13 comments:

  1. owh ingat kan lagu astrid tu..memang lagu ni lagu ketuhanan pon...huhu

    ReplyDelete
  2. aah kan. mcm x sesuai plak di jadikkan lagu tema cinta sesama hamba..
    nanti di salah tafsir plak oleh org yg dgr..

    ReplyDelete
  3. betul3...sy sokong ayt yg last 2

    ReplyDelete
  4. diorg tak habis mendalami maksud sbnar lirik tu.
    tu yg salah guna ^^,v

    ReplyDelete
  5. eszyamin:
    Itulah.. aku je yg baru tau.. huhu

    mieza:
    Mmg dh trsalah tafsir punn.. lgipun org klo dgr lagu bkan ambik kisah psal lirik dia pun..

    TiraPengemis:
    Best ek? hehe... lagu best cuma sy nie x minat Sixth sense ler..

    aimi:
    Sy pun sokong gak apa yg sy tulis tu.. hahaha

    -hanyaaku-:
    Maybe la.. X pun, diorang mmg tau.. tapi saje pejamkan mata.. buat2 tak tau..

    ReplyDelete
  6. saya datang mengikuti blog ini folow, saya harap kawan folow blog saya juga, terima kasih

    ReplyDelete
  7. :) lagu yang menyentuh sanubari...

    ReplyDelete
  8. lagu nie mmg lagu ketuhanan pown..huk3..suka lagu nih! :)

    ReplyDelete
  9. Salam. Terima kasih sebab sudi follow blog aku. Dengan senang hati juga telah
    follow blog anda. Sebenarnya nak pelawa anda sertai NEXT TOP BLOGGER untuk
    musim ke 2. Musim 1 dah habis. Boleh tengok kat blog dalam segmen NEXT TOP
    BLOGGER. Harap sudilah turut serta. Kalau sudi nak jadi peserta - maklumkan
    saja di ruang komen entri anda di sini (aku akan tengok balik) atau komen saja
    di blog. Jika kurang berminat dan tidak mahu menyertainya pun tidak mengapa.
    Maklumkan saja macam tadi jugak ATAU jika mesej ini tidak dibalas oleh anda
    sebelum 29/4/12 maka aku anggap anda tidak mahu menyertainya. Apapun terima
    kasih kerana sudi habiskan baca mesej ini.http://awieomar.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Hmmm.. Tak tengok pun cerita Vanila bagai tu.. Kureng minat, ekeke. Ntah la bro.. Lagu sedap, kasi cedok jela..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails