Others

Meh le follow...

Sunday, June 5, 2011

Hargailah kentutmu

Salam...

Entri kali ini agak selebet sikit tapi nak share jugak satu artikel yang kita tak pernah duga. Satu artikel yang akan mengubah persepsi dan membawa perubahan dalam hidup anda. Kentut yang selama ni kita pandang rendah & jijik rupa-rupanya mempunyai faedah yang sangat besar kepada kehidupan kita pada hari ini. Sila baca artikel ini dengan teliti untuk mendapatkan penjelasan yang sebenar tentang apa yang dikatakan oleh En. Reza ini. 

*******************************

WASHINGTON...

Pegawai kesihatan persekutuan Amerika Syarikat (AS) dijangka segera mengeluarkan laporan yang memberi amaran kepada umum mengenai faedah kentut.

“Kentut, jika kerap dihidu boleh menyembuhkan pelbagai penyakit berbahaya seperti sakit kepala, gangguan pada mata, emfisema, lelah, bronkitis sakit jantung dan lain lain. Setiap tahun, kira-kira 130,000 rakyat AS telah pulih daripada perbagai penyakit disebabkan menghidu kentut dan ramai lagi berasa lega daripada penyakit serius kerana terlalu lama terdedah kepada keadaan itu,” kata seorang doktor yang bertugas dengan Pusat Kawalan Penyakit (CDC) AS.

Katanya, orang ramai mesti menyedari menghidu kentut sebenarnya menambah khasiat untuk kesihatan orang lain.

Menurut laporan yang akan dikeluarkan CDC, setiap tahun kentut memulihkan 800 kes serangan jantung, 250 kes angin ahmar,30,000 lelah dan 50,000 kes sakit telinga. Disebabkan masalah makanan tidak teratur, kini ramai rakyat Amerika menghidap kembung perut. Menurut laporan itu, purata penduduk AS kentut 14 hingga 23 kali sehari.

******************************* 

Anda tak mahu percaya artikel ini??? Terpulang! En. Reza pun tak berapa nak percaya jugak sebab artikel ini pun tidak diketahui daripada mana sumber asalnya.

Mungkin ia betul. Namun apa yang pasti, kentut memang dapat menyehatkan tubuh badan kita. Dengan kentut, kita dapat mengeluarkan angin daripada badan. Dengan kentut kita akan mendapat kepuasan, dan dengan kentut juga kita akan dapat menggemparkan keadaan. Hohehohehohe..

Ada kes bayi yang tidak kentut menghadapi masalah kesihatan kerana tidak dapat mengeluarkan angin daripada badan. En. Reza jugak pernah dengar ada orang mati sebab tak kentut.

Sedar tak sedar setiap ciptaan Allah walaupun buruk pada pandangan mata manusia namun ada hikmah yang sangat besar yang kita sendiri tidak terfikir! 

Justeru hargailah setiap ciptaan Allah kerana ia tersembunyi hikmah yang tidak kita ketahui.

SELAMAT  BERKENTUT DAN HARGAILAH KENTUT ANDA! NAMUN, AWASILAH KENTUT ANDA ITU AGAR IA TIDAK TERLEPAS DI TEMPAT YANG TIDAK SEPATUTNYA.


Sumber artikel:-

6 comments:

  1. kalau kentut tu baik utk kesihatan si pengentut, tu betul.

    tp klu bau kentut tu baik utk si penghidu, BETUL KER...?

    ReplyDelete
  2. xde ape yg Allah ciptekn kat dunye ni sie2...

    ReplyDelete
  3. MSBS:
    Erm.. yg itu x tau la.. Kena tanye doktor la utk kpastian..

    che timah:
    Betul tu.. Cuma kdang2 mnusia tidak menyedarinya..

    ReplyDelete
  4. moral stry ...mukee cun /kacak pon kentut berbau busukk jugaa.sehatt uhh

    ReplyDelete
  5. froGreen:
    Ahaha.. Betul tu.. Tpi siapa yg kentut busuk tu maknanya dia dah lama tak 'yak'.. uhuhu.. :-)

    ReplyDelete
  6. len kali jgn kentut merata-rata, nnti org tau kita 'yak' ke idak... huhuhu...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails