Others

Meh le follow...

Sunday, January 1, 2012

Entri tahun baru...


Tahun baru 2012 dah pun tiba...
Dan macam biasalah, kita semua pun akan membuatlah azam tahun baru disamping meng’renew’ azam tahun lepas yang tak tercapai tu.
Orang kata tahun nie kiamat!
Kau tak takut ke?
Hoho...  ada yang kata tu semua mengarut. Tak boleh nak percaya. Tapi bagi aku, kalau semua orang percaya, mesti aman-damai je dunia ni. Semua pakat-pakat nak tambah amalan buat bekalan menghadapi hari yang dahsyat tu.

 Erk, nie eksperimen pasal kiamat ke apa nih????

Tahun baru bermakna bertambahlah usia kita, bertambah usia bermakna semakin pendeklah umur kita, semakin pendek umur bermakna makin dekatlah kita dengan kematian.
Jadi bila tiba tahun baru, azam yang paling patut kau dan aku buat ialah berazam untuk memperbaiki diri menjadi hamba Allah yang terbaik. Rajin beribadah dan sentiasa beramal soleh.
Azam nak jadi kaya, nak kawin, nak cemerlang dalam exam tu semua adalah sampingan je. Pokoknya, kita kena berazam sesuai dengan fitrah kejadian kita sebagai hamba Tuhan.
Jadi meh sama-sama kita berazam untuk perbaiki diri jadi hamba Allah yang taat perintahnya dan sentiasa takut dengan larangannya.
Bila lagi??? Nak tunggu tahun depan??? Takut tak sempat pulak nanti. Kau boleh jangka ke kau akan hidup sampai tahun depan?????

7 comments:

  1. Happy New YEar! !1st time here. Azam tahun baru eh? ;)

    ReplyDelete
  2. nice entry...
    sebenarnya kite tak patut fikir, yg kiamat tu lambat atau cepat. sebab lambat atau cepat ia tetap terjadi.
    yg patut menakutkan kite, ialah ajal. sebab ajal tgh2 dok mengadap blog pun bley mati..

    happy new year..:P

    ReplyDelete
  3. bw here. sambil follow. hit me back if tak menyusahkan yaw

    ReplyDelete
  4. SELAMAT TAHUN BARU semua............. :-)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails