Others

Meh le follow...

Tuesday, August 2, 2011

Nyamuk kejut bangun sahur

Ari nie catat rekod dunia, tidur paling lama di waktu siang. Dari pukul 6.30 pagi lebih kurang sampai la pukul 2.15 petang. Huh, tidur ape tu??? Sia-sia ja puasa kalau banyak tidur.

Saya tak sengaja, jangan marah saya. Malam tadi lepas tercungap-cungap berblogwalking sampai pukul 2.00 pagi di atas katil, maka Encik Reza pun membetulkanlah posisi untuk tidur. Agak-agak dah ready nak tidur, siap baca doa tidur, niat puasa, mengucap dua kalimah syahadah semua, maka mata pun dipejamkanlah dengan harapan akan segera tidur dan bermimpi berjumpa bidadari.

Tapi tetiba, Encik Reza telah dikejutkan untuk bangun sahur oleh mereka sedangkan baru aje nak lelapkan mata. Tak cukup dengan membuat bising di sekitar telinga, mereka bermain kejar-kejar dan nyorok-nyorok sambil menggigit-gigit manja tangan, muka dan anggota badan Encik Reza yang gebu dan halus nie.

Arrrgghhh... dah lama dah! Bukan setakat malam nie je. Setiap malam diorang kacau Encik Reza nak tidur. Akibatnya setiap malam yang sepatutnya Encik Reza tidur sekitar pukul 1.00 atau 2.00 pagi makanya sekitar pukul 3.00 lebih dan pukul 4.00 baru la dapat melelapkan mata. Dah la malam tadi pukul 5.00 pagi kena bangun sahur. Lepas semayang Subuh, niat nak qadak balik tidur yang terganggu malam tadi, tak pasal-pasal terlajak sampai pukul 2.00 petang.

Aku tidak akan maafkan engkau wahai nyamuk. Siapla, malam nie aku akan lancarkan perang habis-habisan. Nak sembur ridsect, pasang ubat nyamuk yang berasap dan ubat nyamuk yang pakai elektrik tu sekali. Biar ‘tidur lena tak diganggu nyamuk’.
  
Abang nyamuk ketul-ketul. Tolonglah saya, saya dah tak rela diperkosa oleh nyamuk-nyamuk durjana tersebut. Jangan sampai saya pakai kelambu suatu hari nanti. Hoh hoh.. ;-)

 Gambar abg nyamuk nie hot sangat. Kena censor takut batal pulak puasa nanti. hehe.

Moral of the story... Kurangkan tidur pada bulan puasa dan tingkatkanlah ibadah serta perangilah nyamuk habis-habisan. Jangan biarkan hidup anda diselubungi nyamuk-nyamuk. Selamat berpuasa.

8 comments:

  1. Encik Reza, naper nak tido terus je smpi malam, bila azan maghrib, baru bangun berbuka... tu lagi nikmat... ^_^

    ReplyDelete
  2. hehehhehe
    pakai je kelambu
    sonang
    :-)

    ReplyDelete
  3. Haaa bkn sbrang nyamuk tu.. Hahaha~

    ReplyDelete
  4. Muhammad Syahmi:
    wah.. perli nampak.. ok gak tu kan.. x terasa letih puasa.. pahala pun kureng.. ;-)

    Hans:
    Kelambu? huhu.. mcam kelakau plak.. tngok la satu hari nti klo da x tahan.. hehe..

    Liyana Zahim:
    Nyamuk gadis2 tu.. tu yg merenyam semacam je.. hehe..

    ReplyDelete
  5. same la!!dh 2 malam nyamuk kejut bangun sahur..huhu

    ReplyDelete
  6. weee..lamanya tidoq...xmau wat camtu lg ek.ek..hehe..

    ReplyDelete
  7. skrng nyamuk memang banyak... jgn ada nyamuk aedes sudah...merbahaya...

    ReplyDelete
  8. Ecah Ecot:
    Nyamuk pun nak cari pahala bln Ramadan nie.. hehe.

    Fad:
    Baik.. Sy janji x buat lgi.. hehe

    Green Apple:
    Tu la, bahaya nyamuk aedis nie..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails